header

header

3 december 2017

VECKA 48 / 2017.

Detta var veckan då stakar och stjärnor fick ställas fram och första ljuset skulle tändas. Snön föll och bidrog till att aningens julstämning smög sig på. Skidorna luftades för säsongen och årets första snögubbe byggdes. En riktig vintervecka har passerat och det gillas!

Ögonblick från min vecka följer nedan.

Inledde veckan med ett besök i en blomsteraffär och vips var pysslandet igång.

När tiden finns för det här - då trivs jag kan jag lova 😊.

Stjärnorna kom ju fram och spred sitt mysiga sken.

Eldade i spisen & mös när det sprakade.

Tände ljus & försökte göra det bästa av mörkret.

Snön föll och ljuset kom tillbaka.

Det blev även skidpremiär men nja.....

..... det var betydligt roligare att vara ute med junior & bygga i snön istället.

Mysigt när stjärnorna lyser & husen är inbäddade i snö.

Skidor hela helgen lång. Både med sällskap & ensam.



Saker jag tänkt på:

⭐︎ Hur skönt det är att medvetet lägga bort mobilen och göra saker i stället. Man mår ju så himla mycket bättre av det. Så en sak jag verkligen ska tänka på är att lägga bort den där mackapären och sluta slösurfa. 

⭐︎ Hur mysigt det är att vara ute och leka i snön. Har så många roliga minnen från vintrarna när jag växte upp och jag hoppas verkligen att de barn som växer upp i dag också ska få chansen att skapa oförglömliga vinterminnen.

⭐︎ Hur fantastiskt det är att åka skidor med hon som betyder mest och se hur roligt hon tycker det är. Har aldrig haft ambitionen att hon ska tävla utan har bara velat att hon ska upptäcka och tycka om att åka skidor.

Dags att tända första ljuset, kolla klart på Dumma mig 3 och ha det gött. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!