header

header

29 oktober 2017

VECKA 43 / 2017

Detta var en vecka som började så bra, för att i mitten bli riktigt dålig. Tur då att man har roliga saker inplanerade och vänner som får en att glömma det tråkiga.

Ögonblick från min vecka kommer här:

Ni vet ju vid det här laget - en pod i lurarna och promenad när det är vilodag från träning.

Slappade i soffan och kollade på bakprogram.

Plockade in de sista äpplena (dom jag nådde utan stege dvs.)

Ryggen pajade och jag fick tillbringa onsdageftermiddagen så här 😔. 

Ont i ryggen spelar ingen roll - när solen tittar fram måste man ut!!

Tog mig ut och lyckades springa med stavar....

..... och blev alldeles lycklig när himlen var så här blå 😍. 

 Gjorde "nyttigt" fika (Rombollar från boken Smarta sötsaker) när det vankades....

..... firande av en alldeles fantastisk vän tillsammans med andra lika fantastiska vänner. Och när vädret ser ut så här när man sätter sig ner för att fika - ja då känns livet på topp!!

Saker jag tänkt på:

⭐︎ Hur mycket jag älskar att höra den värmländska dialekten bräkas på i Ack Värmland om fredagskvällarna. Det är inte utan att man längtar extra mycket hem när man hör prat om k örv, att det är gör gött, och det är möe, och tölit och att man jämt ska göre detta först. Älskar mitt Värmland!

⭐︎ Hur ofantligt dålig jag är på att hålla humöret uppe när kroppen, särskilt ryggen, krånglar. Känns onekligen som att falla ner i ett svart hål.....

⭐︎ Hur onödigt det är att hålla på att ställa om till sommar- och vintertid. Har aldrig och kommer troligtvis aldrig förstå vitsen med detta. 

Höstlov väntar och en något kortare arbetsvecka - sånt gillas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!