header

header

22 oktober 2017

VECKA 42 / 2017

En riktig höstvecka har passerat och vi har bjudits på strålande sol, svepande dimma och frostiga morgnar. Livet har varit ganska hektiskt (vilket det tenderar att bli mer och mer - fråga mig inte hur det går till för det vet jag inte). Vi har upplevt en avkastning och en rymning. En händelserik vecka med andra ord.


Finväder och rullisarna luftades med ett stort smajl i ansiktet.


Kunde inte hålla mig från skogen när solen lyste som starkast. 


Ridning och junior blev avskastad och mammahjärtat for i halsgropen. Allt gick som tur var bra men den där pållen sjönk långt ner på listan kan jag säga. 


Tog som sagt till vara på varje solig minut som jag kunde.


En käpphäst skulle sys så det var bara att damma av sykunskaperna och sätta igång.


Liten kanin tog sig ut ur hagen för första gången men infångades utan större problem. Men han blev nog lite snopen där han nöjt satt och mumsade gräs när jag lyfte in honom i hagen och buren igen. 


En fredagsmorgon tillbringades i skogen och aldrig går väl träningen så lätt som när det är så här fint 😍.


Magiska skogen!


En bok avslutades och en ny påbörjades - älskar verkligen när tiden räcker till för att läsa en bra bok.


En liten katt passades i helgen och oj så söt (& busig & sylvassa klor)!!


Sprang ett långpass i skogen på söndagen. Hösten - bästa tiden för att träna i skogen!!


Saker jag tänkt på:

☆ När frosten och kallgrader visar sig så vet jag ju att vintern är i antågande. Men jag är inte där riktigt än. Nej, jag vill ha fina höstdagar ett tag till. 

☆ Att jag inte upphör att förvåna mig själv. På gamla dar har det helt plötsligt blivit roligt att köra intervaller. En totalomvändning när det gäller mig kan jag säga. Genom alla år har detta nämligen varit det värsta jag visste i träningsväg men plötsligt händer det!

☆ Jag blir verkligen skogstokig när datorn eller någon uppdatering inte fungerar att ladda hem. Såna saker ska bara fungera - så det så!!

Hoppas ni haft en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!