header

header

28 maj 2017

VECKA 21 / 2017

"Sommar, sommar och sol....." Den här veckan har det onekligen känts som sommar och framför allt, semester. Kortvecka för de flesta och en rejäl sådan för min del. Tog ledigt i onsdags och jobbade därmed bara två dagar och fick hela fem dagar ledigt. Riktigt lyxigt men i bland måste man lyssna på vad man behöver och handla därefter.

Så här kommer en summering av min vecka:


Har fått till många fina träningspass och ett rullskidpass i värsta högsommarvädret fick inleda veckan. 


Jag har löst väldigt mycket korsord - något jag tenderar att göra när det blir sommar. 


Min lediga onsdag började jag med ett MTB-pass i fortsatt finfint väder 😎. För sen när resten av familjen hade jobbat färdigt/gått klart i skolan.....


.... fick jag äntligen komma till platsen jag älskar mest av alla här i världen 😍. Som jag hade längtat!


I torsdags hann jag med väldigt mycket. Det blev ett rullispass till Norge....


.... massa fotograferingar och jag fick börja beta av alla de där bildidéerna jag samlat på mig i vinter..


.... jag, pappa & junior gick en runda och besteg en topp och...


.... möttes av otroligt vacker utsikt när vi kom upp...


.... och träffade på världens sötaste lilla lamm och dess mamma på vägen ner. Snacka om att jag hade en grym torsdag!!



Riktigt varmt i lördags och min träning fick vänta till eftermiddagen. Började i stället dagen med en promenad i ett makalöst vackert sommar-Sverige. 


Inledde söndagen med ett fantastiskt fint MTB-pass. Och hade det inte varit för att jag kraschade ganska rejält så hade passet lätt gått in på topp-tre-listan.

Saker jag tänkt på:

☆ Hur oerhört mycket jag tycker om att fotografera och få genomföra mina idéer. Sällan känner jag mig så glad som när jag får ta bilden jag haft i mitt huvud och den blir precis som jag tänkt mig.

☆ Hur oerhört vackert vårt land är. Med sin variation bidrar varje årstid till makalösa scenerier och naturen är en kuliss utan dess like.

☆ Att man ska stanna upp och tänka på hur mycket man har att vara tacksam över. Det är lätt att glömma detta i vardagen som snurrar på men börjar man reflektera så inser man att man har det bra här i livet. 

Ha det fint!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!