header

header

21 maj 2017

VECKA 20 / 2017

Sällan har en vecka gått så fort och varit så fullspäckad som denna som passerat och är på väg att ta slut. Fullt upp på alla plan och riktigt trött har jag varit - men så är det ibland och då är det bara att göra det bästa av situationen.

Här följer en summering av vad jag haft för mig under veckan:


 I måndags var jag på middag hos fina Jennifer. Vi är ett gäng kompisar som försöker träffas en gång i månaden och äta gott och prata ikapp. Mycket trevligt och ett skönt avbrott i vardagen. 


I tisdags var det dags att vila kroppen från träning och när mina vilodagar infaller brukar det bli en promenad med en pod i lurarna - så även denna dag.


En kväll tog jag och junior en cykeltur. Jag tokgillar när vi gör sådana här saker tillsammans. 


Träning har det så klart blivit både rullisar, MTB och löpning. Överraskade mig själv med att köra löpintervaller i lördagsmorse och tycka att det var ganska kul!






Den här veckan har det fullkomligt exploderat ute. Det blir grönare för var dag som går och mer och mer blommor kikar upp ur jorden. Fåglarna sjunger och drillar som tokiga från tidig morgon till sen kväll. Det går inte att förneka att vi är på väg mot en väldigt vacker tid. Och sommarkvällar med magiska solnedgångar - som jag längtar!!



Och värmen som kom i fredags!! Helt galet, + 26 visade termometern och ovan som man är får man erkänna att man nästan led lite.


En kladdkaka bakade jag i dag söndag. Klart man måste ha efterrätt när det är söndag och 2/3 delar av familjen varit och kört hårt på travskolan.


Och så avslutades veckan med en rejäl rensning och fixning i trädgården. Bl.a. fyllde vi på med nya jordgubbsplantor och sådde solrosor. Hade fin hjälp att gräva i jorden ❤️. 

Saker jag tänkt på:

☆ Att det är härligt att ha många drömmar men att man inte ska vara för feg för att försöka följa och förverkliga dem. 

☆ Hur mycket enklare allt blir när solen kommer och ger oss ljuset. Helt plötsligt känns det som var så tungt att göra en grå och mulen dag betydligt lättare och roligare att göra. 

☆ Att jag under veckan fått samma råd från helt olika håll: man ska bli bättre på att unna sig något som man verkligen önskar sig. Vi lever här och nu och vem vet vad som händer i morgon. En ganska bra filosofi att ta till sig (inom rimliga gränser så klart).

En kortvecka på jobbfronten väntar och den hälsas välkommen! Många lediga dagar och minsann tror jag det äntligen kan bli en tur till en plats jag älskar.

Hoppas ni haft det bra!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!