header

header

7 maj 2017

VECKA 18⎮2017

Ja men då var man väl tillbaka här igen efter ett långt uppehåll. Jag kom på mig själv att jag faktiskt saknar bloggandet och tänkte mjukstarta med att göra veckosummeringar. I alla fall till att börja med, sen kanske det blir ett och annat inlägg däremellan 😊.

Så här kommer min första veckosummering, ett antal mobilbilder som visar vad jag haft för mig under vecka 18.

Vädret var ju kanon ändra fram till helgen. Så jag får väl erkänna att jag tillbringade rätt många timmar utomhus. Ville liksom ta vara på "sommaren" som kom på besök. 



Altanen städades och det kändes rätt gött att ligga där i soffan och känna ljumma vindar.


Några tuffa beslut togs - följde magkänslan - och huvudet behövde rensas. Och så klart gjorde man det bäst ute i naturen.



När det blev torsdag och dags för ridning blev det ännu mera tid ute i naturen. Stort GILLA på det!! Jag tog med storkameran och knäppte lite bilder i skogen (detta är dock en från mobilen).



Fredag och go-middag ute på altanen och årets första jordgubbar intogs till efterrätt. Jo, då dom finns där under all grädde 😁.

Helgen blev inte riktigt som vi tänkt oss då pappan i familjen tyvärr blev riktigt risig. Men det blev en ganska bra helg för oss andra ändå. Jag träffade en av mina bästa vänner i lördags och vi tog ett rejält löppass i skogen (helt klart bästa sättet att umgås enligt mig - nytta med nöje). 



Och i dag, söndag, hängde jag med junior på travskolan och där hade vi turen att travläraren hade med sig sin über-söta lilla nioveckors valp. Oj, oj, oj säger jag bara. Hjärtat smälte både en och två gånger. 

Saker jag tänkt på:

⭐︎ Man ska följa magkänslan. Tror att de beslut man fattar efter denna känsla blir dom bästa.

⭐︎ Jag skulle verkligen vilja ha ett arbetsrum/ateljé/skaparrum - you name it. Det skulle onekligen vara en dröm att ha ett alldeles eget rum att få vara kreativ i. Ett rum där man bara kan lämna som det är för att sen ta vid där man var.

⭐︎ Jag ska bli bättre på att ta tag i saker. Att förverkliga och ta alla de där bilderna jag går och funderar på t. ex. Eller när det gäller de där lite jobbigare sakerna som man skjuter upp - jag ska verkligen bli bättre på att ta tag i just dessa.

Ja det var min vecka 18. Nu ser jag fram emot en ny vecka och hoppas på att solen och värmen kommer tillbaka.

Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!