header

header

10 mars 2017

Härlig fredags-feeling!!

Redan fredag och en mycket bra sådan måste jag säga. Är ju fortfarande ledig på fredagarna och det är något jag uppskattar ska ni veta. Förut har jag mest stressat runt för att hinna med så mycket som möjligt dessa dagar men på sistone har jag börjat ta vara på mina fredagar. Självklart gör jag ju undan det som behöver göras men inte i 110 som det har varit innan.

I morse städade jag nedervåningen - jag har ju äntligen fattat att man inte behöver städa allt samtidigt - och sen drog jag ut i skidspåret efter lämningen vid skolan. Det gäller ju att passa på nu så länge snön ligger kvar. Tror tyvärr inte det dröjer allt för länge innan snön och vintern är ett minne blott 😢.

Fick i alla fall till ett fint pass (även om det var stenhårt och isigt när jag började åka) och var ute ett par timmar. Riktigt skönt när solen kom fram och började värma - då gick det ju inte att sluta åka så klart.

Än är det grymt fint i spåren. 


Och eftersom solen hade kommit fram så kunde jag ju inte gå in när jag kom hem. Nej, det blev att släpa fram bänken, pälsa på sig, ta med fårskinnet och sätta sig ute i lä. Herregud så skönt det var. Satt och lyssnade på en pod och tror nog att jag somnade till där i solväggen. 

Efter skolan fortsatte vi njuta av finvädret. Efter mycket om och men fick vi ut pälsbollen så han fick vara ute och hoppa. Fattar inte att han ska protestera så mycket varje gång denna sele ska på. Det kanske blir bättre när det är gräs att hoppa på i stället för snö.

Både selen på och upplyft - långt ifrån det bästa han vet....

I morgon ska det visst bli kanonväder och då lär det bli många timmar utomhus 😊.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!