header

header

11 februari 2017

Hon imponerade!!

Sitter lite lagom rödmosig och trött efter många timmar i skidspåret. Ja, denna lördag känns det som jag haft skidor under fötterna mest hela tiden.

Stack ut tidigt i morse på ett skidpass. Visst är det härligt att morgnarna blir allt ljusare för varje dag som går och kvällarna likaså. Fantastiskt fina spår med tanke på den lilla snö som ligger på marken. Så jag fick en väldigt bra start på dagen :).

Var sen iväg en kort sväng och letade kläder.... No luck kan meddelas. Fattar inte vad det är med mig och kläder, hittar aldrig något. Är det någon som har tips på vanliga kläder som inte är blommiga eller har något annat mönster, inte är midjekorta eller tantiga - ja då får ni gärna tipsa mig. Börjar känna mig smått desperat för garderoben behöver verkligen uppdateras.

Efter lunchen var jag rejält trött men när junior meddelade att hon ville åka skidor med mig - ja då var det bara att hoppa i träningskläder igen. Hade ställt in mig på att det skulle bli en kort sväng men oj så hon åkte! Vi åkte långt, vi åkte kort, vi körde ski-cross, körde slalombana, vi tränade på att trampa i kurvorna utför men framför allt - vi hade oerhört roligt. Jag frågade gång på gång om hon hade åkt färdigt men icke. Nej, när vi hade åkt i nästan 2 (!!!) timmar - ja då kunde vi börja fundera på att åka hem. Kan säga att i dag hade vi så himla roligt och hon imponerade på mig rejält.



Nu dags att försöka få i sig lite mat - frisk luft gör en verkligen hungrig. Sen får vi se om vi orkar med Mello i kväll eller om vi slocknar framför tv:n.

Ha en fin helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!