header

header

8 januari 2017

Skidor i trädgården & ångest.

Denna söndag kom att handla om skidor för hela slanten. Började min dag i skidspåret. Gav mig som vanligt ut ganska tidigt för att få vara relativt ensam i spåret. En makalös soluppgång och snö på träden - vad mer kan man begära av en start på dagen?



Efter påbörjad rensning i juniors rum (herreguuuud vad grejer hon har) så var det då dags för damernas avslutning av Tour de Ski. Makalösa prestationer bevittnades och visst fick väl fantastiska Stina Nilsson så välförtjänst stiga upp på pallen. Vilken tour hon gjort - så imponerande!

Sen var jag så trött att jag fick lov att vila i soffan. Avverkade ett och annat avsnitt av SKAM och då passade det fint att junior hade en fin vän här att leka med. Dom höll på och fixade ett bra tag här inne men till slut lyckades vi lura ut dom i skidspåret här på tomten. Många varv blev det och än en gång under denna dag kämpade Stina Nilsson och Krista Pärmäkoski mot varandra :). Två trötta och rödkindade tjejer kom in och jag tycker det är så kul att dom vill vara ute och leka på skidorna - precis som jag gjorde när jag var liten.

 "Stina Nilsson" in action

"Pärmäkoski" på jakt efter "Nilsson" :)

Var ju så klart tvungen att se även herrarnas avslutning och efter det satte jag mig framför datorn och färdigställde fotoboken för 2016. Ska bara kolla igenom den och sen är det bara att beställa.

I övrigt har ångesten för vardagen i morgon slagit till rejält. Jag vill verkligen inte! Så är det bara och just nu är det svårt att hitta något som helst positivt med att det är vardag igen.

Hoppas ni haft en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!