header

header

5 januari 2017

Många minus.

När jag vaknade i morse misstänkte jag att det kunde vara ganska kallt. Och när temperaturen visade -23 så kände jag mig inte supersugen på att ge mig ut i skidspåret. Men när kvicksilvret steg till -20 var det bara att pälsa på sig och ge sig ut.

Och visst var det kallt. Riktigt "gnirkföre" och det gled inte särskilt mycket men kanonfäste det hade jag. Kunde med lätthet klättra uppför alla backar, spåren var kanonfina, solen var på väg upp, snön låg på träden och jag kunde inte känt mig lyckligare. Vackert är inte ett ord nog för att beskriva det jag upplevde i morse.



Efter att ha tinat upp hemma så ville även junior ut i spåret. Blir så glad när hon självmant vill ut och åka och även tycker det är roligt. Hela familjen åkte ut och vi fick en riktigt fin tur tillsammans.




Efter lunchen bestämde vi oss för att åka hem redan i dag. Temperaturen skulle sjunka ännu mera till kvällen och vi kände att vi lika gärna kunde fara hemöver.

Det har varit sköna, välbehövliga och avkopplande dagar i fjällen men jag har saknat hårbollen så det var så roligt att få komma hem till honom igen. Särskilt att se att han faktiskt blev glad över att vi var hemma igen.

Nu dags att ta tag i tvättmaskin nummer två. Att det alltid ska bli så mycket tvätt när man är borta.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!