header

header

2 januari 2017

Jullovslediga.

Vi fortsätter jullovslunken och är lediga även denna vecka. Riktigt lyxigt jag vet men också väldigt välbehövligt. Ibland måste man faktiskt lyssna på vad kroppen behöver och ta beslut utifrån detta.

Eftersom vi dragit till fjälls så började jag min morgon i skidspåret. Avverkade många härliga kilometer och jag måste säga att jag njöt rejält ute på myrarna när solen gick upp. Lärde mig dock att jag alltid ska lyssna och följa första tanken.

Jag kom nämligen till ett slags vägskäl där jag kunde välja att åka antingen där det var nykört (första tanken) eller åka spåret jag ville åka och där det inte såg nykört ut. Gissa vad jag valde?? Envis som jag är så åkte jag så klart där jag ville åka..... Kan bara säga som så att i utförsbackarna kändes det som att jag åkte med livet som insats emellanåt. Men jag tog mig runt och sen var det så fint att jag var tvungen att ta en sväng till (nu körde jag dock där det var nykört) :).




Tänk om alla morgnar kunde starta så här. 

Så nu sitter jag här i soffan med lagom rödmosiga kinder och trötta lår. Inväntar dom andra som är ute i slalombacken men jag misstänker att dom snart kommer och vill ha fika.

Hoppas ni har fått en bra start på året!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!