header

header

29 december 2016

Jullovsdag.

Det är tur att man har en liten junior här hemma. En liten tjej som ser positivt på saker och som peppar och drar mig ur negativa tankar.

Hade ingen bra inledning på denna torsdag men tack vare den bästa så blev det en fantastiskt bra dag. Vi tog oss iväg och testade en av julklapparna på förmiddagen. Is och skridskor stod på schemat. Och riktigt lyxigt var det till en början då vi hade hela planen för oss själva. Fast det blev ingen åkning för min del - foten är inte riktigt med på noterna så att åka skridskor var ingen bra idé. Julklappen fick med beröm godkänt och det var en nöjd tjej när vi åkte hem.




Sen blev det ett skidpass för mig direkt vi kom hem. Hade egentligen ingen lust men när jag väl kom ut så var det skönt. Om man räknar bort alla som åkte på det korta spåret dvs. Jag förstår ju självklart att folk vill åka och att jag inte kan ha några kilometer konstsnö för mig själv - men jag tycker verkligen inte om att åka när det är massa människor runt mig och speciellt inte när man åker och möts - direkt farligt i vissa isiga kurvor och backar. Jag vill njuta av lugnet och känslan av att vara själv när jag åker skidor, men är det en dålig vinter får man vara glad att det överhuvudtaget går att åka.

I eftermiddags var vi hela familjen på bio. Oj så skoj! Det var filmen "Sing" vi var och såg och jag måste säga att den var över förväntan. En massa bra musik och ett fint budskap så klart. Så har ni möjligheten att se den - gör det :). Vi har haft en bra jullovsdag med andra ord.

Dags att kura ner sig under en filt i soffan. Blev lite kulen när jag var ute med hårbollen här i kväll.

Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!