header

header

6 december 2016

Borde köpa lite nytt....

Något jag gått och funderat på en längre tid är situationen med vardagsporslinet här i huset. Kan säga som så att finporslin det har vi så det räcker och blir över - men till det vardagliga. Ja där är det definitivt dags att börja göra inköp.

Exakt vad vi ska satsa på vet jag inte men jag har en favorit och det lutar mer och mer åt den. Tror nu inte att det blir något inköp innan jul men sen när julen är över och det gått någon månad - då kanske det är läge att slå till :).

1. Glas från Mio  2. Tallrik Ostindia från Rörstrand  3. Mugg Swedish Grace från Rörstand  4. Skål Swedish Grace från Rörstrand  5. Glas från Åhléns  6. Tallrik Swedish Grace från Rörstrand.

Annars är det en strålande dag utomhus. Hade mer än gärna gett mig ut i solskenet men jag gör nog bäst i att hålla mig inomhus. För tillfället är hostmedicinen min bäste vän och jag proppar i mig det ena och det andra för att försöka bli frisk. Att vara förkyld är bland det värsta jag vet (och ja, jag vet att det är fånigt att oja sig över en vanlig förkylning men när man ALLTID får en sjuhelsikes hosta när man blir förkyld - då gör man allt för att slippa kan jag lova).

Nu blir det till att kolla på de sista avsnitten av The Crown - en mycket bra serie som jag rekommenderar. Sen såg jag att även nya avsnitt av Gilmore girls finns - mycket bra tidsfördriv när man ska försöka anstränga sig noll.

Hoppas ni har möjligheten att njuta av solen!
Kram Carina.

1 kommentar:

  1. Va kul med nytt porslin! Vi har ju Swedish Grace och är supernöjda :) Basen i vitt och med några delar i ljusblå.
    Krya på dig!

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!