header

header

25 november 2016

Snart första advent.

Fredag och snart första advent. Julstjärnor och stakar har ju kommit upp för några dagar sen och i dag var det bara att städa klart nedervåningen så var själva adventsfixandet färdigt. En sak återstår dock kom jag på - en ljusstake med 4 små blockljus - men det fixar vi i morgon.

Förutom att ha städat och tvättat så blev det ett löppass i skogen i morse. Det har blivit nästan obligatoriskt på mina lediga dagar - det gäller ju att passa på - och sen tycker jag det är den perfekta starten på dagen. Vanligtvis så brukar jag springa långa pass dessa dagar men eftersom mitt knä inte vill samarbeta fullt ut så får passen anpassas därefter. Men förhoppningsvis så kommer det bli bättre på måndag då jag ska till en osteopat.

I går var det bart på marken och en sol som kikade fram mellan träden. 

 Sitta på en sten och filosofera - det är livet det :). 


Inte lika fint väder i dag som i går så det blev tyvärr ingen tur till skogen. Men det gav mig möjlighet att börja se på en kurs om att filma med systemkameran. Jo men visst så har jag gjort små tappra försök - det är ju så himla roligt - och fick ihop en liten film från mitt besök i skogen i går. Sen hade ju junior framfört önskemål om att hon ville ha besök av mamsen i skolan och då åkte man så klart dit. Så ett studiebesök i klass 3 B hanns med så här på fredagen.

Exakt vad helgen kommer att innehålla vet jag inte. Det blir väl att fixa lite här ute - farstukvisten är äntligen klar utvändigt - tjohooo!! (bilder kommer framöver). Sen är jag lite småsugen att besöka en fotoutställning i morgon och så är det en bokrelease på söndag. Och så ska det tränas och ses på världscuppremiär i skidor. Det kommer nog inte bli svårt att få tiden att gå i alla fall ;).

Önskar er en mysig fredagskväll!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!