header

header

16 november 2016

Fick några timmar över.

Vissa dagar kommer inspirationen över en. Hux flux, bara så där. Och självklart vill man ju ta till vara på dessa tillfällen i den mån det går.

I dag hade jag turen att junior följde med en kompis hem efter skolan. Och eftersom jag hade tränat innan hämtningen fick jag helt plötsligt några timmar över till.... just det - att ta vara på min inspiration.

Jag håller på med några fotoprojekt och har samlat anteckningar till det ena i telefonen. Förstå då min reaktion när jag insåg att när jag bytte telefon så hade inte dessa anteckningar följt med, utan är tyvärr raderade och inte att hitta. Ja, lite less blev jag får jag nog lov att erkänna. Men det är inget att lipa över. En del idéer har jag fortfarande i huvudet och nya kommer säkert att komma fram allt eftersom projektet går framåt.

Men men, några timmar över och jag tror minsann att jag fick till två bilder till mitt ena projekt. Det är inte utan att man känner en viss tillfredställelse när text och bild tillsammans bildar en helhet och man får ur sig det där man bär inom sig. Så denna stund i dag gjorde min dag!

Hörde förresten att det börjat smattra mot rutan igen - suck! Tänk om det bara varit några grader kallare - så mycket snö vi hade fått... Men snö och vinter kommer förhoppningsvis tillbaka igen och till dess kan man ju konstatera att det går faktist att få till bilder utomhus även om det regnar :).

Den här bilden gör mig glad!

Nu tror jag det blir lite mys framför brasan innan det är dags att läsa saga.

Ha det fint!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!