header

header

6 november 2016

Ett höstlov som blev.....

.... ett vinterlov. Vad annat kan man säga när man redan i november har fått göra skidpremiär under alldeles perfekta förhållanden.

När man sätter sig i bilen med förhoppningen om att det kanske är hyfsat ok där uppe i fjällen. Förstå då känslan när man spänner på sig skidorna och ger sig ut i spår som är så fina att man kunde tro att det var mitt i vintern. Snön som ligger som ett mjukt täcke på marken och tynger träden. Snön som dämpar och gör naturen stilla och tyst. Renarna som springer längs med och över spåren. Stannar till och tittar när man kommer farandes. Solen som sakta smyger sig upp på himlen och små snöflingor som sakta dalar ner mot marken. 

Och när man har sällskap av finaste vännerna. Vännerna som man kan vara sig själv med och som alltid bjuder till skratt. De här dagarna i fjällen var precis vad jag behövde och jag hade lätt kunnat stanna där länge, länge.

På väg och äntligen snö!


Självklart blev det pulkaåkning.

 Tidig morgonåkning & rätt ensam i spåret - precis det jag gillar :).


Även vår finaste åkte många turer i skidspåret ❤︎

 Magiskt i morse.

 Nostalgi-runda runt fjället

På väg hemöver igen....

Hoppas ni haft ett bra höstlov!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!