header

header

20 november 2016

Att önska kostar ju inget....

Det börjar ju så sakteliga närma sig advent och jul. Min julstämning inföll när vi kom upp till Idre på höstlovet då naturen var så där vykorts-vacker med snötäckta träd och gnistrande snö. Fram till dess hade jag inte funderat särskilt mycket på julklappar men där och då, ja då spann tankarna igång.

Till mig själv hade jag inte kommit på en endaste pryl jag önskade mig förutom den senaste boken om Harry Potter - har man slukat de övriga med stor spänning vill man ju gärna läsa även den senaste. Men i takt med att snöflingorna föll kom jag även på fler saker som kunde få stå på min önskelista.....




1. Ljusstake Klong Gloria, 2. Ullgenser Ulvang (Vanilla/Norge) 3. Harry Potter & det fördömda barnet - J K Rowling, 4. Polaroidkamera Fuji Insax Mini 70, 5. Halsduk/Scarf L V, 6. På sex meters djup - Denise Rudberg, 7. Superunderställströja Swix, 8. Vas Klong Äng

Nu begriper jag ju så klart att man inte kan få allt man önskar sig. Men det är lite kul att sätta ihop ett collage med saker som skulle kännas lite extra roligt att få. Eller köpa till sig själv också för den delen - det är ju inget som säger att man inte kan ge sig själv en julklapp ;). 

Helgen som passerat har både gått i rasande fart och i sakta mak. Den svenska längdskidpremiären har vi tittat på så klart och även slängt ett och annat öga till premiären i vårt västra grannland. Säger bara Marit Björgen. Än en gång har hon imponerat!! Vi har också fixat och plockat här hemma - krattade t. ex. upp de sista löven i dag. 

Lite jul- och adventsfeeling som börjar smyga sig på. Kanske stjärnor och ljusstakar kommer upp i veckan. 

Ha det bra!
Kram Carina.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!