header

header

27 november 2016

1:a advent, bak & bokrelease.

Söndag och första advent. Första advent. Fyra veckor kvar till jul. Hur gick det till egentligen? Nu gäller det att försöka coola ner och njuta av dagarna som är kvar till självaste julafton. Tiden innan jul är bland den mysigaste som finns enligt mig.


Helgen som gått har det varit full fart och mycket har hunnits med - trots huvudvärk i dagarna två. Det har städats ihop ute. Fönster har putsats. Det har tittats på världscupspremiär i längdskidor (jag säger bara, Marit Björgen!!! Vilken suverän åkare!!). Vi har varit på go-middag hos fina vänner. Det har pysslats med kaniner. Tränats lite grann. Och bakats lussekatter och pepparkakor.


Lussebullar i går....

.... och pepparkakor i dag.

Nu i eftermiddags var jag, junior och en kompis på bokrelease i grannstaden. Fotografen som jag gått många kurser hos, Håkan Olsén har gjort en ny fantastisk bok som han presenterade och som man hade möjlighet att köpa. Boken heter Upptäck Dalarna; 103 upplevelser och utflyktsmål och givetvis köpte jag ett exemplar. Så himla roligt att få massor av tips på utflyktsmål att besöka och många superfina bilder att titta på så klart. Träffade en massa fotovänner och bekantskaper och det gjorde det hela ännu trevligare :).

Vad veckan som kommer bjuder på är osäkert just nu. M har åkt på USA-turné och blir borta i 10 dagar och oturligt nog blev junior förkyld i natt..... Exakt hur jag ska få ihop allt återstår att se men det ordnar sig - huvudsaken är att hon blir frisk.

Hoppas ni haft en bra helg!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!