header

header

22 oktober 2016

Det blev en långtur.

Han har försökt x antal gånger. Undrat och frågat om jag inte skulle sälja min MTB och köpa en ny. Erbjudit sig att fixa en ny. Berättat hur mycket roligare jag skulle tycka det var att cykla på en "riktig" MTB.

Jag har stått emot och tyckt att min gamla dög bra (fast jag måste erkänna att jag beklagat mig många gånger över dämparna fram som varit paj). Jag borde ha anat att något var i görningen när min MTB hux flux skulle lånas ut till en kompis....

Häromdagen kom M hem och meddelade att om det var ok med mig så hade han sålt min MTB och hade köpt en ny till mig. Alltså den mannen. Tror inte jag träffat på någon mer generös människa i hela mitt liv - i alla fall är han helt klart en av de generösa människor jag har turen att ha i min omgivning. Så nu fick jag visst så här på senhösten en ny, fin och rolig MTB att cykla på :).

Självklart var jag tvungen ut och testa den i går på min lediga dag och oj så skoj det var!! Körde grusvägar som jag tidigare bara åkt skidor på, trixade och åkte på skogsstigar (vilket jag inte gjort på väldigt många år) och hittade nya vägar som var superroligt att cykla. Kom på mig själv med att åka med ett stort flin där jag susade nerför backarna. Det blev en rejäl långtur och jag var hyfsat mör i benen när jag kom hem men det gjorde inte så mycket - när man är fylld av glädjeendorfiner så går allt så mycket lättare. Och jag får nog krypa till korset och säga att han hade rätt: det var ju så himla mycket roligare att cykla på den nya jämfört med den gamla :)



Några mobilbilder från cykelturen igår - nu för tiden stannar man inte mer än nödvändigt - rejält kylslaget ute.

I dag är det en sån där dag då jag helst inte vill sticka näsan utanför dörren. Grått och kallt ute och jag håller mig inomhus och fixar. Har kört ett rejält styrkepass och är nu så där härligt trött i kroppen som man bara kan bli av just styrka.

I kväll väntar en konsert helt i min smak. Det kommer bli en nostalgitripp som heter duga tillbaka till 80-talet - me like!!

Ha en fortsatt bra lördag!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!