header

header

28 september 2016

Extremt mycket.

Som vanligt rullar ekorrhjulet på i en rasande fart - särskilt när man är ensam med allt. Det är ett skjutsande hit och dit, ett jobb som ska göras, träning som ska hinnas med, läxor som ska göras, mat som ska lagas, en kanin som ska tas om hand, ärenden och hushållssysslor som ska fixas. Just nu är det extremt mycket måste jag erkänna men som tur är så har jag det bara så här en kort tid. 

Måste säga att jag beundrar alla som är ensamma och fixar allt. Vet ärligt talat inte om jag hade orkat med att ha det så här i långa loppet. Men det är ju givetvis så att det måste gå, även om det är extremt mycket, men jag kan förstå de som inte orkar. 

Även om det är mycket är det viktigt att stanna upp och njuta.

I dag lyckades jag i alla fall fixa allt (utom skruvar och tavelkrokar) som skulle inhandlas till ena stugan som genomgått en uppfräschning. Till helgen är det meningen att vi ska dit och färdigställa allt och det ska bli skönt att inte ha det hängandes över sig. 

Hann även med ett träningspass i skogen. Först var jag så trött att jag tänkte strunta i det. Lyckades tima in ett förfärligt filmklipp med en j%#*a orm som en kollega hade lagt upp på instagram det sista jag gjorde innan jag skulle sova. Resultatet blev att jag knappt sov något i natt för det enda jag såg var den där otäckingen. Men när junior följde med en kompis hem efter skolan stack jag hem och bytte om och tog mig ut i löpspåret. Och det är jag glad för! Det började segt men sen fick jag fart på benen och fick till en helt ok tid på sträckan med tanke på att jag både varit förkyld och haft ett skadat knä :). 

Snart är det dags att läsa dagens ranson av Harry Potter. Yes vi har äntligen börjat läsa dessa böcker och det gläder mig att junior verkar gilla dom lika mycket som jag gör. 

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!