header

header

27 augusti 2016

En bild, två olika redigeringar & lite annat.

Ännu en vacker dag att lägga till samlingen. Men ack så blåsig. Herre min je, vad det har blåst sen i gårkväll. Hela natten och även i dag har det hållit på men framemot kvällen har det äntligen lugnat ner sig. Och nu är det helt vindstilla. Härligt!

Lördagen har kommit och gått. Hade inga särskilda planer men väl en önskan om att försöka bli färdig med bilderna från bröllopet förra helgen. Och minsann, fick i hop tillräckligt med tid så nu är allt som skulle redigeras färdigt. Nu återstår bara att gå igenom alla bilder innan dom är klara för leverans. Men det sparar jag till i morgon då jag ser på dem med nya ögon :). 

Förutom att redigera har jag hunnit delta i löptävlingen som grannbarnen anordnade här i förmiddags. Skulle egentligen inte vara med men när junior ville springa med mamma fick mamman ställa upp. Men det gick fint trots att jag sprang barfota och drog en vurpa i det hala gräset. Efteråt blev det saft och bullar till deltagare och publik. Ett himla trevligt initiativ av barnen.

Junior var på bio med grannen här i eftermiddags och då passade jag och M på att träna tillsammans. Inte så ofta det händer så det var riktigt skoj att ge sig ut på rullisarna. Vi fick till ett bra pass och det är ju så skönt att känna att det svarar när man trycker på. Sen har jag äntligen hunnit jobba ikapp med egna bilder från sommaren som gått - det har ju varit en del annat som kommit emellan men nu tog jag mig i kragen så nu är fotoalbumet uppdaterat igen. 

Något jag inte riktigt hunnit med är att redigera färdigt bilderna från fotokursen. Det får bli något att ta tag i senare i höst. Men några bilder har jag fått i ordning och nedan är en bild med två olika redigeringar. Gillar det där att redigera olika och få helt olika uttryck av samma bild. 




En fortsatt fin kväll önskar jag er!
Kram Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!