header

header

5 juli 2016

När morgondimmorna dansade.

Efter att ha upplevt en makalös solnedgång i gårkväll och efter att ha sett dimmorna börja komma in över sjön, fanns en förhoppning om att morgonen i dag skulle bjuda på dimma.

När jag var uppe vid två-tiden i natt och kikade ut och fick se total dimma över sjön - ja då hade jag svårt att somna om. Exalterad var bara förnamnet.  

Vaknade vid halv sex i morse och efter 15 minuter var jag påklädd och redo med kameran i högsta hugg. 

Visst var det kanske i senaste laget som jag kom ut men jag fick ändå uppleva en magisk morgon. Dimslöjorna dansade över sjöar och myrar och naturen vaknade till liv. Kände en sån oerhörd tacksamhet över att jag fick vara med och se allt det vackra, höra fåglarna sjunga och se dimman som dansade. Måste säga att alla dagar gärna fick börja så. 









Alla bilder: ©CarinaHenriksson photo

Annars har det varit en rätt lugn dag. Körde ett racerpass till grannlandet i morse och lyckades tima in världens regnskur i längsta utförsbacken - rejält kallt blev det. Det blev även en bilresa till grannlandet och närmsta samhället. Träffade på min kusin som hade ställt ut på biblioteket och givetvis var vi tvungna att gå och kika. Väldigt fina tavlor hade han målat. 

En lugn kväll väntar. Är lite trött efter mitt äventyr i morse så jag tror det blir tidigt i säng i kväll. 

Trevlig tisdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!