header

header

30 juni 2016

Riktigt befriande.

Resan till grannstaden fick vänta då ryggen tyvärr sa ifrån. Städade övervåningen i morse och gav mig sen ut på ett racer-pass. Kände redan efter ett par tramptag att ryggen inte var med på noterna men det var ju en sån fin sommarmorgon.....

När jag kom hem och klev av cykeln svor jag tyst för mig själv över min envishet att träna fastän jag hade ont. Men tack och lov var det något som knäckte till och hoppade rätt när jag stretchade så det blev något bättre :).

Så i stället för att titta på inspirerande bilder blev det en dag här hemma. Vi körde storrensning på juniors rum och sen var vi båda riktigt sugna på att måla. Så fram med målargrejer och ut med en stor plast på altangolvet och så satte vi igång.

Och tänk så befriande det var att bara kladda på. Penslarna fick gå fritt över duken och färgen skvätte hej vilt. Vi målade helt utan att tänka på något färdigt resultat. Så himla roligt och givande. Hade kunnat fortsätta att måla många, många tavlor men dukarna räckte inte till. Tror minsann att det blir till att handla mer dukar och färger för det här vill vi göra mer av framöver :).




Juniors alster - tokgillar grafitti-känslan


 En del av mitt kludd - absolut inget mästervärk men känslan av att köra på med massa färg - rekommenderas starkt.

Nu återstår att se vad resten av dagen bjuder på. 

En fin torsdagskväll (den sista i juni inser jag nu - vad hände??) önskar jag er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!