header

header

2 juni 2016

Bästa platsen.

Att jag alltid har gillat baksidan och altanen på vårt hus är väl ingen direkt nyhet. Men att jag skulle trivas så mycket som jag gör nu - det hade jag nog inte trott. Älskar att hänga här och känna att jag liksom är för mig själv fastän vi har fullt med grannar runt om. Man kan liksom gå undan här och vara själv med sina egna tankar och det passar mig finfint.

Inför den här sommaren slog vi faktiskt till och införskaffade en rottingmöbel till altanen. Trodde aldrig att vi skulle ha en sådan och först blev jag faktiskt riktigt besviken när vi packade upp den. Det blev inte alls som jag hade tänkt. Men när det gått några dagar och jag "möblerat om" några gånger så har det visat sig att det faktiskt är den bästa platsen. Här kommer vi garanterat att hänga många stunder i sommar (om vädret tillåter förstås).





Annars så var det visst sista jobbdagen i dag. Hade inte alls reflekterat över detta och blev glatt överraskad när jag kom på att det var torsdag. Och långledigt dessutom :). Hade bestämt mig för att inte stressa för att hinna med och träna på lunchen utan jag tog faktiskt och satte mig ute i solen med en bok. Batterierna laddades en aning och detta var precis vad jag behövde.

Men det blev ett träningspass på rullisarna här i kväll. Och tänk, jag kunde köra på ganska rejält med stakningen utan att känna något i ryggen! Så himla gött!!!! Och när man åker i korta tights och linne, känner doften av liljekonvalj längs vägen, ser hästarna som betar i blommande hagar, en sol som är på väg ner bland träden och hör fåglarna kvittra tillsammans med ljudet av stavspetsar mot asfalten - ja då känner man att livet leker och att det nästan inte kan bli bättre :).

Nu är det dags att ägna lite tid åt två små pälsbollar. Jepp, ni läste rätt, nu är det två små kaniner som pockar på uppmärksamhet då vi passar grannarnas goding.

Ha en fin sommarkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!