header

header

10 maj 2016

Tiden räcker inte till.

Jag begriper det inte. Dagarna bara går och det känns som det bara blir mer och mer för var dag som man lägger bakom sig. Det snurrar på som i ett ekorrhjul. Hinner inte på långa vägar med allt jag tänkt. Tiden räcker helt enkelt inte till.

Ska det verkligen vara så här? Kan ju förstå att det är så under vissa perioder i livet, men att känna så här hela tiden - det kunde jag vara utan. Allt man gör gör man med andan i halsen. Skyndar sig för man ska hinna göra nästa sak. Och den där listan med att-göra-saker, ja den bara växer.

Tror inte jag är ensam om att känna så här. Och därför känns det extra skönt att veta att helgen som kommer ska man spendera med vänner på den bästa platsen på jorden. Där och då spelar det ingen roll att tiden i vardagen inte räcker till.

Till helgen blir det kanske inte några vitsippor men väl tid i naturen :).

Hoppas ni har det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!