header

header

27 april 2016

Vardagslyx.

Tänk när man hittar blomstercheckar här hemma som man helt glömt bort. Och när man då åker till bästa Sara i hennes blomsteraffär och hon slänger ihop den finaste buketten. Förstå då lyckan när man kommer hem och sätter buketten i en vas på bordet - vardagslyx måste jag säga :).

Så nu står den där på bordet i matrummet och lyser upp hela rummet. Tänk så mycket blommor kan göra för ett rum. Man blir onekligen glad och detta är något man borde unna sig oftare.




Annars har denna onsdag mest gått i trötthetens tecken. Vet inte om det är den berömda vårtröttheten som drabbat mig men nu vore det trevligt att känna sig piggare. Längtar efter fler plusgrader och sol och mindre isande vindar. Känns mer som man väntar på snö och vinter än vår och grönska med det väder som råder för tillfället. Men förhoppningsvis vänder det snart - det måste det göra.

Nu ska det målas lite i en av de målarböcker jag köpte häromdagen. Och så ska det filuras lite på vad jag ska bjuda på för mat i morgon.

Ha det gött!

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker bukett Carina! Perfekt att unna sig själv en dag när man känner sig trött. Jag hoppas att den piggade upp och att energin återvänder. Gärna ihop med solen. Nu har vi fått mängder med regn, snö, hagel och åska de senaste dagarna så lite värmande solsken vore ett trevligt avbrott. :)

    Var rädd om dig kära Carina och ha en fin vecka!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig Lotta, nu får det räcka med regn och rusk! Tror vi alla är i stort behov av sol och värme.

      Ja visst är den fin buketten och jag blir glad av den varje gång jag går in i köket/matrummet :).

      Hoppas allt är bra med dig och att du haft en bra vecka och får en fin helg!
      kram Carina.

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!