header

header

24 april 2016

Kunde inte låta bli.

En synnerligen produktiv söndag har passerat och oj som jag gillar det. Gillar när man tar tag i saker och betar av listor. När man får något gjort.

I morse drog jag igång och vårstädade altanen. Det mesta åkte ut, fönster putsades och allt torkades (utom golvet som bara dammsögs i väntan på bättre torkväder). Sen blev jag så himla sugen på att plantera lite i krukorna så det blev en sväng till blomaffären när vi ändå skulle köpa pellets till kaninburen.

Så lagom när det började falla hagel från himlen satt jag ute i trädgården och planterade blommor. Kändes aningens komiskt måste jag erkänna men jag kunde inte låta bli :).




Sen i eftermiddags tog jag faktiskt ut racern och tog premiärturen för året. Fick ju en ny racer i höstas som jag inte hann pröva då så ni må tro att jag var sugen. Och oj, oj, oj. Det är verkligen skillnad på racer och racer. Jag var jättenöjd med den jag hade tidigare men den här  - klasskillnad. Så nu kanske det blir många cykelpass framöver för den där cykeln var rolig att cykla på.

Söndagskvällen tillbringade jag ute med kaninen. Riktigt nöjd var han och skuttade och hoppade runt. Grävde i sandlådan och rullade sig runt i sanden. Lilla token. Sen fick han ju träffa grann-kaninen för första gången och det var en stor händelse. Dom nosade på varandra och verkade tycka att det var toppen att möta en kompis. Men för säkerhets skull hade vi dem i koppel och galler emellan - man vet ju aldrig vad som kan hända.

Nu väntar ett nytt avsnitt av Mästarnas mästare - ett program helt i min smak.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!