header

header

2 april 2016

En skogsmulle som jag.

Fortfarande ont i halsen och tyvärr måste jag nog erkänna att jag blivit förkyld :(. För övrigt ingen bra kombo när även pollenallergin har slagit till rejält. Inte alls roligt men å andra sidan får jag känna mig nöjd att jag lyckats hålla mig frisk hela skidsäsongen. Och nu när det är en övergångsperiod jag egentligen inte gillar, är det inte hela världen.

Men även om jag är förkyld måste jag röra på mig. Vara inne och stilla en hel dag när man inte har feber, det går bara inte. Så i morse tog jag mig ut på en promenad. Gick åter till "min" skog och njöt av stunden jag tillbringade där. Ingen kamera var med utan det var bara jag och mina tankar - en riktigt skön start på dagen för en skogsmulle som jag :).

Här trivs jag :)

Efter lunch packade jag och junior in oss i bilen och for hemöver. Alltid lika tråkigt att åka ifrån mamma och pappa men vi har haft fantasktiskt sköna dagar så det gäller att fokusera på det. Kände att det var skönt att komma hem och hinna få en dag här hemma innan skola och jobb blir vardag igen.

I morgon är det lite att fixa här hemma - M har rivit ur badrummet/tvättstugan på nedervåningen när vi varit borta, så renoveringen av den drar igång till veckan. Jag är oerhört dålig på att leva i renovering och kaos men jag har satt på mig skygglapparna och ska försöka ignorera att allt inte är som det brukar här hemma. Det blir ju bra när det blir färdigt - det är vad jag ska fokusera på de kommande veckorna!

Nu ska det kureras från förkylningen som bosatt sig i min kropp.

Ha en skön kväll!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!