header

header

6 april 2016

Att vara lite lagom less.

Jag måste nog var sämst i världen på att vara sjuk. Jag vet inte hur jag ska beskriva det men känslan som är i min kropp är allt annat än go just nu. Och jag märker det själv, framför allt på humöret. Tålamodet är kort och stubinen är inte lång. Det kryper av rastlöshet fastän orken saknas. Jag har snart inte tränat på en vecka och jag är nog världssämst på att vara sjuk.

Nu kunde man tro att jag lider av en otroligt allvarlig åkomma, men så är det inte. En vanlig, hederlig förkylning är det som drabbat mig men det räcker. Trodde jag skulle bli bättre när febern och halsontet försvann relativt snabbt men då ser ni, då kom hostan som ett brev på posten. Och jag vet att det är dom som har det tusen gånger värre än jag och att jag är fånig som gnäller över min förkylning. Men det är ju så när man är sjuk, oavsett vad som är fel - man vill ju bara bli friskt. Så just nu är jag lite lagom less.

Förutom att vara förkyld så försöker jag orka med jobbet och fixa det som behöver fixas här hemma. Det blir ju lite meckigt när man saknar tvättmaskin men det löser sig tack vare snälla grannar och en megastor tvättmaskin på jobbet. Sen är det ju inte helt optimalt med ordningen här hemma men jag tycker att jag klarar av det riktigt bra faktiskt - jag biter ihop :).

Längtar så fruktansvärt mycket ut i naturen!

Nu ska jag kolla igenom sjätte bloggboken som jag gjorde klart nu i eftermiddags. En fördel med att inte kunna träna - det blir tid över till annat som hade blivit ogjort annars :).

Hoppas allt är bra!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!