header

header

1 februari 2016

F E B R U A R I

Så har då månad två av årets tolv inletts. Februari - månaden då både mamma, pappa och jag fyller år. En månad som då helt naturligt är förknippad med en massa firande och tårta :).

Och det är inte utan att jag längtar lite efter min födelsedag nu i år. Inte för att jag blir ett år äldre utan det är själva tårtan som lockar och drar. Jag ska nämligen försöka hålla mig från sötsaker ända till dess. Jag har lyckats hittills i år men när jag fyller år - ja då tycker jag nog att jag kan få göra ett undantag.

Förutom att längta efter tårta så har den här måndagen inte varit mycket att hänga i granen. Nej fy vilken fel sida jag vaknade på i morse. Sur och grinig var jag och en massa strul på jobbet gjorde mig inte gladare direkt - tur jag var rätt så ensam på kontoret idag kan jag säga. Både den ena och andra svordomen råkade visst hoppa ur munnen.....

Trodde nog att det dåliga humöret skulle gå över när jag kom ut på en skidtur men icke. Bakhala skidor, dåligt glid och inte superbra spår och jag måste nog erkänna att jag om möjligt var ännu surare när jag hade tränat klart. MEN då är det tur att man har världens goaste dotter som ville läsa om när LasseMajas detektivbyrå löste kärleksmysterier, för mig. Vips kändes allt mycket bättre och dagen avslutades betydligt bättre än den började :).

Denna lilla människa som berikar livet något oerhört <3.

Dags för en kopp ingefärs- och honungste. Vet inte om det är en förkylning på g eller om jag bara är rejält sovtrött och allmänt sliten.

Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!