header

header

25 februari 2016

En synnerligen händelserik torsdag.

Ja den här torsdagen blev verkligen inte som det var tänkt. En del saker har hänt, både av positiv och mindre positiv karaktär. Men jag tycker nog vi börjar med de positiva sakerna.

Fick ett meddelande på förmiddagen att en liten lillasyster har kommit till världen :). Välkommen säger jag och grattis till den fina familjen. Lillasyster får dela födelsedag med en av dem jag tycker mest om på denna jord - min pappa! I dag är det din födelsedag och jag hoppas att du fått en bra dag fastän den inte blev riktigt som vi tänkt.


Rosor till världens bästa pappa!

Och nu till den mindre positiva saken som hänt. Hade ju planerat att jobba i dag, köra ett skidpass och sen invänta mina föräldrar som skulle komma. Dessa planer gick ganska rejält i stöpet när jag vaknade i natt med riktigt ont i magen. Alltså, jag visste inte vart jag skulle ta vägen och var vaken sedan klockan fyra. Att jobba var inte att tänka på. Inte heller att få besök - visste ju inte i fall det var magsjuka jag fått. Så det blev till att stanna hemma från jobbet, skippa träning och besök. En förmiddag liggandes dyrstilla i soffan blev det i stället - kunde inte röra mig.

Till slut fick jag nog och ringde vårdcentralen. Träffade världens trevligaste sjuksköterska och efter lite konsultation kom dom fram till att det antagligen var någon form av gallstensanfall jag fått. M fick fixa medicin och sen - halleluja - så släppte äntligen värken. Så nu känner jag mig nästan som människa igen.

I morgon hoppas jag vara på banan och då börjar vi om igen: besök väntas och träning står (förhoppningsvis) på schemat. Ska bara vila upp mig från denna synnerliga händelserika torsdag först.

Ha det fint!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!