header

header

25 januari 2016

En dag hemma.

Jo men visst blev det en vab-dag här hemma. Junior har fortfarande feber och hostar så det var ju inget att tveka på i morse. En dag hemma med mamman blev det i stället för skolan. Och som vanligt när Emma är sjuk jobbar jag hemifrån.

Visst är det bra att man kan göra det och slippa vab. Men ibland vore det skönt att faktiskt kunna vara hemma med henne med gott samvete och inte känna stressen att man måste hinna med jobbet också. Men nu är det som det är och jag slipper ju komma efter på jobbet i alla fall.

Förutom att jobba undan så har det inte blivit så mycket. Är grymt trött och rastlös och aningens handlingsförlamad - så jag får inget gjort direkt. Kaninburen har städats och så har vi varit ute och tagit några bilder. Har aningens panik över alla otäcka plusgrader som hotar att komma i morgon. Och även regn och blåst ska det tydligen bli :(. Är rädd för att det är tack å hej till snön när den här veckan är över - hoppas innerligt att jag har fel.


Fullkomligt älskar tonerna som är ute just nu!!

Nu ska här räknas ner tills pappan i huset är hemma och jag kan ge mig ut på ett träningspass. Skulle egentligen ha vilat men vem vågar det med tövädrets som lurar bakom knuten.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!