header

header

29 december 2015

Vinterdag.

I morse deklarerade junior att hon minsann ville åka skidor. Och då var det bara för mamman att ge sig ut i förrådet, rota fram hennes skidor och skickla av dem. Att temperaturen visade - 11 grader var inget vi brydde oss om utan det var bara att pälsa på sig och ge sig ut.

Tyvärr var det inte särskilt bra förhållanden och det var lite svåråkt men hon kämpade på och vi hade riktigt kul! Och det är ju det sistnämnda som är huvudsaken :).






Riktigt lika kul hade inte jag när jag gav mig ut för att åka i kväll. For till grannstaden där det skulle finnas ett 3,5 km spår. Inte jättelångt men tillräckligt för att förhoppningsvis inte behöva trängas med folk.... - trodde jag. Den som mätt upp spåret måste haft riktig otur för 3,5 km var det då rakt inte - max 1,5 km och inte de bästa förhållandena. Nej, det där med längdåkning lägger jag ner för den här vintern. Åka skidor ska vara roligt, rogivande och i bra förhållanden. Inte att man måste snurra på en kort slinga och trängas med folk i dåliga förhållanden. Ska det vara så kan det lika gärna kvitta för min del. Trodde aldrig att jag skulle säga detta, men att åka skidor är inte roligt längre utan rent av sk*t-tråkigt. 

Det har hur som helst varit en fin vinterdag och en rolig dag tillsammans med Emma. Och roliga dagar tillsammans med henne - de är dom bästa!

I kväll sista delen av Fröken Frimans krig - älskar den serien!

Ha det bra!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!