header

header

15 december 2015

Förberedelserna innan.

9 dagar kvar. Sen är det självaste julaftonskvällen som hägrar. En vecka och två dagar. Inte lång tid kvar nu. Lika mycket som jag längtar efter julen lika mycket vill jag inte att den ska komma. För när den väl kommer, ja då är den ju över på en sekund känns det som. Och sen är det ju ett helt år tills nästa gång.

Visst är ju själva julen supermysig men jag tokgiillar även allt innan. Alla förberedelser. Att göra godis. Att pynta och göra mysigt. Alla dofter. Att handla klappar och slå in. Nu är jag på sluttampen med mina förberedelser. Nästan allt godis är färdigt och nästan alla klappar är inslagna. Så när julen kommer hoppas jag att julstämningen ska infinna sig och att vi ska få en fröjdefull jul.

Solen har ju visat sig i flera dagar nu och så även i dag. Hade ingen möjlighet att åka iväg någonstans och fota utan fick ta med mig stativet ut här hemma i stället. Och eftersom jag inte hade någon annan än mig själv att fota så fick det bli några självporträtt knäppta.

Och ja, jag har ångrat mig både en och två gånger att jag klippte av mig håret.....

Nu ska här kuras lite i soffan innan det är dags att gå och sova. Och så ska det funderas på det där med att sticka en häl.

Ha en fin kväll!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!