header

header

2 december 2015

Adventskalender & drömväskor

Det var ju första december häromdagen och äntligen dags att få öppna första luckan i adventskalendern. Liten vaknade tidigt och var spänd som få; "Mamma, ska vi öppna våra kalendrar tillsammans??". Jo, ni läste rätt. Även jag har en kalender som jag öppnar varje dag.

Råkade nämna för dottern och mannen att det hade varit trevligt med en kalender i år och en dag kom de hem med en till mig :). Och jag måste säga att jag känner mig nästan barnsligt förtjust över att få öppna en lucka varje dag. Och sen måste jag väl erkänna att jag fortfarande är hemskt nyfiken på vad som gömmer sig bakom varje lucka..... I går smög sig den gamla frestelsen att tjuvkika bakom kommande luckor på, men jag lyckades skärpa till mig och låta bli :). Mysigt är det hur som helst och visst är det skönt att man inte blir för stor för vissa saker.


Min kalender - lyxigt att få lite nya sminkgrejer varje dag.

Sen vet jag inte om det undgått er att jag har en förkärlek till väskor. Om ni bara visste vad jag sitter och suktar efter den ena väskan efter den andra. Och visst är det hemskt att vissa väskor kostar en mindre förmögenhet men vi måste ju alla få välja vad vi vill lägga våra pengar på. Och nu är det ju inte så att jag springer runt och köper dyra väskor i parti och minut.

Nej, det är snarare så att jag sparar för att kunna köpa mig en väska om jag vill. Har ju en mindre behaglig födelsedag som kommer inom en allt för snar framtid och då tänkte jag kanske använda mina sparade pengar till en drömväska. Unna mig något extra och "dränka mina sorger" liksom. Vi får se hur det blir med den saken när den dagen kommer. Har inte bestämt något ännu utan bara sparat och känner jag mig själv rätt blir jag säkert för snål. Men ett är säkert, jag fortsätter att drömma om fina väskor.



Nu ska här pumpas muskler!

Ha en fin onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!