header

header

18 november 2015

Fick nästan lite julfeeling.

En onsdag som har känts som en torsdag. Fatta besvikelsen när man inser att man ligger en dag före och att det inte är helg riktigt än. Men det är som det är och bara att bita ihop och gneta på en dag till.

I dag hade Emma med sig en kompis hem efter skolan och jag fick plötsligt massa tid att göra saker här hemma. Kände för att baka och eftersom jag hade köpt ingredienser till en mjuk pepparkaka blev det en sån jag slängde ihop.

Och när jag stod där och blandade ingredienserna och kände doften av pepparkakskryddorna stiga mot mig - ja då fick jag nästan lite julfeeling. Var frestad att sätta på julmusik också men där hann jag hejda mig. Visst står det inte på förrän det är jul men jag tror nog jag vill vänta lite till med julmusiken - i alla fall tills nästa helg :).

Vinter och snö - ja tack!

Nu blir det till att mysa lite framför tv:n och brasan innan den här dagen är slut.

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!