header

header

25 september 2015

Så många omtänksamma människor.

Nu är det gjort. Halsmandlarna är borta och liten vilar ut här hemma. Och även om jag oroat mig något grymt för den här operationen så måste jag säga att det gått bra. Visst har hon ont och äter smärtstillande. Och visst orkar hon inte äta någon mat ännu utan lever på mormors hemgjorda juice och glass men nu är det som sagt gjort och det är så himla skönt.

Något som har gjort mig glad och rörd är hur många omtänksamma människor det finns. För vad annat kan man säga när busschauffören igår lät mig åka med till sjukhuset i grannstaden trots att jag inte hade några kontanter utan hade räknat med att betala med kort (nu löste jag biljettfrågan under bussresans gång och gjorde rätt för mig). Och när jag sedan klev av bad han mig hälsa till min dotter. Varm i hjärtat blev jag.

Eller vad ska man säga när grannen lämnar pyssel och några hästkort till mig att ta med till Emma efter operationen, för att hon inte ska tänka så mycket på att det gör ont. Omtanke. Och när finaste grannbarnen och deras mamma kommer och ringer på med den bästa presenten i går kväll - ja då stiger tårarna. Tack till er andra som har hört av er via telefon, sms, instagram, blogg etc. Det värmer ska ni veta. Stort tack till er alla omtänksamma människor - är så glad och tacksam att ha er i vår närhet <3.



Nu ska här väntas på att de smärtstillande tabletterna ska verka så att det kanske går att få ner något annat än glass i magen. Tror vi ska läsa lite bok medan vi väntar.

Ha en fin fredag!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!