header

header

2 september 2015

Regnet det bara öser ner.

Ja, vad ska man säga? Med september sjönk temperaturen drastiskt och höstvädret kom med stormsteg. För när det blåser och regnar ute och är grått och kallt - ja då kan man väl ändå säga att det är höst.

Men mig gör det inte så mycket. Jag tycker ju om hösten - inte just själva rusk-delen kanske, men allt det andra. Den klara luften, de fina färgerna, de mysiga tröjorna som kommer fram igen, kurandet inomhus, brasor som sprakar, utflykter i naturen. Ja, hösten är verkligen en favorit hos mig.

Eftersom jag inte har några fina höstbilder (rusket vill jag inte fota) så blir det några sommarbilder i stället.

Här hemma fortsätter vi att pussla för att få ihop allt. Emma är fortfarande sjuk men betydligt bättre (jag hoppas hon kan gå till skolan i morgon) och jag och M försöker få ihop vabbandet med våra jobb. Inte helt lätt men på något sätt löser det sig för det mesta.

Inget särskilt planerat i dag mer än att ta det lugnt så hostan försvinner. Tror det får bli en mysdag inomhus fast vi måste ju ut och titta till den lilla pälsbollen emellanåt. Helt fantastiskt att man kan känna så mycket glädje och kärlek till en kanin. Det trodde jag faktiskt inte innan vi skaffade honom. Men när man möts av en liten glad krabat som vill bli klappad och gosad med och som är nyfiken och vill undersöka - då kan man inte bli annat än glad och lycklig själv.

Dags för en tidig lunch då magen skriker efter mat.

Ha det gött!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!