header

header

22 september 2015

Ett år sen sist & en tjuvtitt.

Tänk att det gått ett helt år sen jag tog min sista slurk O´boy! Ja, det är nästan så jag inte tror att det är sant, men det är det. Såg i min dagbok att det är ett år sen vi var några vänner i Idre en helg och där bestämde oss för att ta en sockerfri månad (den värsta månaden jag upplevt...). Och jag skulle sluta med O´boy - som man nog kan säga att jag vid den tidpunkten överkonsumerade. Men nu har det som sagt gått ett helt år och jag har inte druckit en droppe :).

Så kan det gå och jag måste erkänna att jag inte saknar denna dryck speciellt mycket. Den enda gång jag har prövat på den i någon form var häromdagen då jag skulle göra egen chokladsås till glassen. Blandade O´boypulver och grädde och hällde över - men fy så äckligt det var. Så det gör jag inte om i första taget. No more O´boy for me ;).

Annars har en ganska vanlig tisdag passerat. Efter jobbet drog jag ut på rullisarna och det hela gick väl bra förutom att ena stavspetsen gick av och jag fick åka med endast en stav som funkade. Blev väl inte helt nöjd och för den som åkt rullskidor vet ju att det är drygt att åka med slöa stavspetsar. Tänk då hur det blir när en försvinner och fästet på den staven blir lika med noll. Inte helt optimalt men jag tog mig hem men jag misstänker att jag nog kommer ha lite ont i ena sidan i morgon.

När det var dags att hämta Emma följde en klasskompis med hem. Tjejerna roade sig på egen hand och jag fick lite gjort här hemma. Så himla skönt nu när dom blivit lite större - inte samma tjat om vad ska vi göra?? som det har varit förut utan dom sköter sig mer själva.

Sen kom ju printarna jag beställt på posten i dag. Tjohooo!! Jag blev faktiskt nöjd med dom så nu är det bara ramarna som ska fixas (M är och gör det i detta nu) och sen ska de bara upp på väggen och sen kan jag visa hur gästrummet blev. Men en liten tjuvtitt kan jag bjuda på redan i dag. Håll tillgodo!

En fin parfymflaska passar ju utmärkt som inredningsdetalj.

 Några nya kuddfodral har inhandlats.

 Askar tycker jag också om att inreda med.

Och så ljus förstås - det kan det aldrig bli för mycket av.

Nu ska här ner och mysas med bästa tjejen och även funderas på fotoidéer till helgen. Jepp det vankas fototräff med bästa fotokompisarna på söndag och jag kan lova att jag ser fram emot detta :).

En trevlig kväll önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!