header

header

8 september 2015

Att ha en oro inom sig.

Vet inte riktigt vad det är med mig just nu. Men det är en oro i kroppen som inte vill ge med sig. Det känns som jag har något inom mig som vill ut. Och exakt hur detta något ska komma ut har jag ingen aning om. Om det är genom kreativt arbete som fotografering - är det ett fotoprojekt som har mognat fram och som nu är dags att inleda? Eller om det är genom att börja renovera här hemma. Eller rent av om det är mera träning som behövs. Något är det och det är ganska drygt att känna så här utan att veta vad man ska göra.

Har i alla fall bestämt mig för att fixa färg så projekt fräscha upp gästrum kan inledas när andan faller på. Så morgondagen kommer innehålla ett besök till färgaffären - den perfekta gråa nyansen har äntligen hittats. Sen sitter jag ju en del med datorn i knät måste jag erkänna. Har kommit in i ett flow vad gäller redigering av bilder från sommarens fotokurs och skulle kunna sitta hela dagarna som det känns just nu (men det går ju så klart inte). Så dagens bilder får bli några porträtt som speglar de känslor jag har inom mig för tillfället.

 En uppgiven, lite håglös & vilsen själ....

.... som söker svaren inom sig.

Annars har det varit en relativt vanlig tisdag som passerat. Det har jobbats. Det har tränats (efter att jag gett mig själv en spark i rumpan - viljan att träna var lika med noll idag). Det har försökts få kaninen mera tam. Och så har det suckats och pustats över att jag vill göra något som jag inte vet vad det är. Visst är jag hopplös ;).

En lugn kväll väntar men först ska vi se om vår fyrbenta vän är intresserad av att komma ut ur buren.

Ha en fortsatt bra tisdag!
Kram Carina.

PS: om ni klickar in på hemsidan så finns det lite nya bilder där nu.

1 kommentar:

  1. Så vackra bilder Carina. :) Det är inte lät det där med att klura ut vad det är som kropp och själ längtar efter att sätta igång med. Men jag är säker på att du kommer på det och finner din väg. Själv tycker jag att hösten oftast kickar igång kreativiteten för mig. Det är då jag längtar efter att skriva, fotografera, laga mat och renovera. Kanske är det mörkret och kyla som sätter igång det hela. Jag vet inte. ;)

    Lycka till med dina projekt Carina.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!