header

header

14 augusti 2015

Katter, hästar & en kanin.

Himmelriket. Det är ordet för dagen för junior här hemma. För vad annat kan man säga när man har fått träffa och gosat med en massa djur.

Började redan i morse när vi var tvungen att kolla till lilla grannen som vi vaktar i helgen. Sen for vi till grannstaden där jag hade behandling och där fanns de sötaste kattungar man kan tänka sig. 12 veckor gamla, fulla i bus och superdupergulliga. Alltså, på allvar, finns det något sötare än kattungar?? Väldigt svårslaget i alla fall.




När vi kom hem skulle ju lille grannen ha motion och rastas. I dag gick det bättre att få på selen - inget nafsande och inga bett :). Sen fick han motion den lille. Vi byggde små hinder som han var väldigt skeptisk till i början men sen så hoppade han. Emma var ute med honom en lång stund och lös som en sol <3. 


Och inte nog med kattungar och en kanin, nej i kväll var det dags för ridskola igen. Och när man kommer dit och får rida ut i skogen på favorithästen - en glädjestrålande tjej kan jag meddela. M är ju borta i kväll så jag fick rycka in och följa med till ridningen. Och jag säger det igen, fy vad jag tycker det är trist att vara allergisk mot hästar. Tänk att få pyssla med dom i stallet och sen få rida - önskar verkligen att jag kunde göra detta. Men nu är det som det är och jag är väldigt glad att Emma kan göra detta som hon verkligen älskar.





I morgon har vi lite lösa planer men inget spikat. Kanske blir det en utflykt eller så blir det en dag här hemma. Vi får se vad vi känner för helt enkelt.

Ha en fin fredag!


1 kommentar:

  1. Underbara bilder och vilken ljuvlig djurdag. Jag kan tänka mig att det var en mycket nöjd dotter som somnade ikväll. :)

    Ta hand om varandra.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!