header

header

28 augusti 2015

Inte vad jag tänkt....

Ibland kan man konstatera att det minst sagt inte blir som man tänkt sig. Och det är väl så man kan sammanfatta min återkomst till skolbänken i dag.

Ja, jag kom ju in på en kurs som jag sett fram emot att läsa. I dag var det då dags för första mötet med kurskamrater och lärare. En heldag från klockan nio till halv fem. En heldag som inte uppfyllde min förväntan.

För vad annat kan man säga när det, av lärarna, diskuterades på nivåer väldigt högt över nybörjarnivå. När det användes termer man aldrig hört och inte fick någon förklaring till. När man fick ett instrument i handen och förväntades klara av att mäta och göra beräkningar. När man fick en hemuppgift utan att ha fått litteratur och man förväntades lösa detta genom att googla svaren. Nej, det här var inte vad jag tänkt mig och jag måste erkänna att jag känner mig oerhört besviken.

Så när jag satt i bilen på väg hem funderade jag på om det skulle vara värt att gå en kurs som inte är som jag tänkt mig. En kurs som skulle stjäla värdefull egentid, tid med familjen och tid från jobbet. Svaret jag kom fram till var nej. Nej kursen är inte värd att ödslas tid på och efter helgen ska jag meddela att jag inte kommer att fortsätta.

Men jag kommer inte sluta försöka lära mig det jag hoppades jag skulle göra nu i höst. I stället ska jag försöka hitta andra alternativ till den kunskap jag vill åt. Om inte annat kan jag ju alltid googla efter svaren ;).


Ska nu försöka kurera den förbenade förkylningen som är på väg ner i bröstet, så en kopp te lär bli mitt fredagsmys.

Ha en fin kväll!
Kram Carina.

1 kommentar:

  1. Usch, vad trist när en kurs inte alls lever upp till förväntningarna. När något man har sett fram emot bara känns fel. Men starkt av dig att ta beslutet att inte fortsätta med kursen. Att din tid är värdefull och att det är bättre att hitta andra alternativ. Heja dig Carina! Det är rätt, man ska inte låta nöja sig.

    Krya på dig och ha en fin helg.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!