header

header

23 augusti 2015

Igår: StafettVasan, idag: en slö söndag.

Efter en natt med sisådär sömn och många besök på "huset" så blev det en sträcka i StafettVasan för mig i går. Jag hade andra sträckan från Smågan till Mångsbodarna, 14,4 km tror jag det var. En väldigt fin sträcka med riktig "Carina-terräng".

Och jag måste säga att det var roligt. Trots att jag var ordentligt nervös innan så släppte allt när jag stod där och väntade på min tur. Och när jag sen var iväg och sprang om många - ja då var det bara kul och inspirerande. Något som retar mig dock var att jag inte vågade ta i ordentligt. Skulle varit mer nöjd med min insats om jag hade tagit ut mig men det var ju lite svårt när man inte sprungit sträckan tidigare och det var ett tag sen man sprang en löptävling. Får väl försöka nöja mig med att det var snabbdistansfart.

Och laget då? Jo vi gjorde bra ifrån oss måste jag säga och gick in topp 10 i damklassen. Så det ska vi vara nöjda med tycker jag.


Solen på väg ner över Sälen-fjällen.

Om jag var aktiv i går har jag varit desto slöare i dag. Det har inte blivit många knop utan mest en massa småfix som tvätta och stryka, tvätta bilen, skjutsa och hämta Emma på kalas, byggt om stegen till Tuffs bur (heltäckningsmatta på stegen var inte så bra - han åt ju upp den, den lille rackarn) och sen har jag försökt ligga still i solen (med varierad framgång). Och nu har söndagsångesten slagit till rejält. Vill inte ha måndag i morgon - helgen har ju gått allt för fort!

Dags att njuta av söndagens sista strålar! Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!