header

header

1 juli 2015

Lata sommardagar!

När man börjar dagen i en sval skog med löpintervaller och när solen senare obarmhärtigt värmer temperaturen till närmare 30 gradersstrecket. Då är det lätt hänt att det blir en riktigt lat sommardag iförd bikini i solstolen.

Och när tidigare nämnda sol senare gassar från himlen, ja då kryps det in i skuggan under äppelträdet med en bok i ett försök att fördriva tiden. Jag vet att man absolut inte ska klaga nu när det äntligen blivit fint den här sommaren men när det blir så här varmt - not my cup of tea. Hade jag klarat av det utan problem hade det självklart varit skönt men nja - över 20 grader och det blir liite för varmt för mig.






Men även om jag tycker det är lite väl häftig värme ute så ser jag fram emot fler lata dagar i solen :). För visst är det härligt när barnen springer barfota, leker ute och inne. När man kan äta glass i stora lass och bada i sjöarna igen. När näsan blir fylld av fräknar och kroppen gyllenbrun. När man kan sitta ute till sent och njuta av sommarljuset. Juli månad är här och med den kom sommaren.

Ha det bra!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!