header

header

30 juli 2015

Det är något som fattas.

Snart har andra (eller för att vara petig, femte) lediga veckan för sommaren gått. Kan inte förstå att det snart drar igång med allt vad vardag innebär inom en snar framtid. Vill inte tänka på det och ska inte göra det förrän det är dags. Har lovat mig själv att njuta av all ledig tid som återstår.


Torsdag och det har varit en konstig sådan. Konstig för att vädret har bjudit på i stort sett alla väderlekar förutom snö och hagel: strålande sol och värme, störtskurar och regn och lite åska på det. Ombytligt så det förslår :). Konstigt för att jag under morgonens racerpass, som för övrigt gick kanonbra, fick årets första punka. Riktigt trist och lite meckigt då M åkte bort i morse (är det inte typiskt så säg??). Tur då att man har världens bästa vänner som ställer upp och kommer och hämtar en så man slipper gå ända hem - det var en ganska lång bit hem att gå i cykelskor kan meddelas. Tusen, tusen tack Martin & Malin!!

Och konstigt för att du inte är hemma. Rejält tomt och det är inte utan att jag tycker det är jobbigt att inte få träffa dig förrän på måndag igen. Det kanske var därför jag åkte ut och tränade och inte var hemma när ni for. Jag vet att jag skrev i går att det var skönt med all egentid man får men det är skillnad på när du är här i närheten och kommer hem åtminstone till kvällen. När du inte gör det är det något som fattas. Men nu är det som det är och det gäller att bita i och tänka på vad glad jag kommer att vara på måndag i stället.

Dags att se över packningen för sista gången. I morgon bär det i väg till urskogen med likasinnade. Ska bli spännande att se vilka bilder man kommer hem med efter den här helgen.

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!