header

header

12 maj 2015

Det börjar ta sig.

Efter att ha hostat som jag rökt i hela mitt liv och låtit som whiskeyflaskan varit min bästa vän den senaste tiden, så börjar det bli bättre. Jo, det finns faktiskt hopp om att den envisa förkylningen jag dragit på mig är på väg att försvinna.

Ingen feber i dag och hostan är betydligt bättre efter att jag nallat av en - av junior - ratad hostmedicin här hemma. Och jag måste hålla med henne, god är den då rakt inte, men vad gör man inte för att slippa hosta. Så i dag känner jag mig som människa igen och det känns skönt. Har till och med tagit mig ur mysbyxorna och huserar åter i ett par jeans. Det börjar ta sig :).

På jobbet har jag dock inte varit ännu. Nej, mina baciller ska jag nog hålla för mig själv ett tag till och då är det tur att man kan jobba hemifrån. Kunna ta det i sin egen takt, vila när man blir trött och samtidigt slippa halka efter på jobbet.

Men i övrigt har det blivit en lugn dag här hemma. Förutom jobb på förmiddagen och leverans av bilder från förra veckans barnfotografering så har jag tagit det lugnt. Vill ju börja träna igen så snabbt det bara går och sen väntar bröllopsfotografering till helgen och då vill man ju vara på hugget.

Längtar efter att dra på mig dessa & ge mig ut i naturen igen.

Nu ska här tas en allvarlig funderare på om det ska investeras i Photoshop eller inte.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!