header

header

6 april 2015

Som att få ett bakslag.

Det är konstigt det där med att komma hem när man har varit borta. Det blir liksom inte helt bra. På något konstigt sätt blir det lite smådeppigt och trist. Inte för att jag inte trivs här hemma - i alla fall i vårt hus - men det blir en konstig känsla när man kommer hem. Vet inte exakt vad det beror på. Kan i och för sig ha med att lämna vintern (som jag älskar) till att komma till våren (som jag inte älskar) - vet inte. Det kanske bara är jag som känner så här? Hur som haver blir det lite tungt i hjärtat och som att få ett bakslag.

Nåja, vi fick i alla fall en effektiv dag här hemma då huset städades grundligt, bilarna likaså, trädgården fick sig en första omgång för året och så lite träning på det. Har även hunnit med att ta det lugnt och vila. Och när jag satt där i min fåtölj slog det mig att det är något jag velat testa ett tag men inte tagit tag i att lära mig - nämligen att dubbelexponera bilder.

Och när jag väl öppnade instruktionsboken till kameran så var det ju inte särskilt svårt - mera busenkelt för att vara ärlig. Så givetvis var jag ju tvungen ut och testa. Finns ju inte så mycket fint att fota just nu men några snödroppar och lite annat hittade jag i alla fall :).





Annandag påsk och i morgon väntar arbete för mig igen. Två dagar ska jag försöka motivera mig innan det är torsdag och jag ska vara ledig med Emma som har påsklov och är ledig hela veckan. Två arbetsdagar kan vara nog så svårt att hitta motivation för men jag lär ju försöka i alla fall.....

Ha det bra!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!