header

header

30 april 2015

Mumma & äntligen färdig!

Valborgsmässoafton och regnet smattrar där ute. Här inne myser vi med tända ljus och en sprakande brasa. Och jag måste erkänna att detta passar mig bra mycket bättre än att stå ute och huttra och se på en brasa. Valborg hör inte till mina favoritaftnar och att höra "Vintern rasat" sjungandes av en kör - kan lova att det ger mig rysningar och kalla kårar - gillar det inte. Nej, då är det bättre att mysa med familjen i stället :).

Jobb och skola har vi hunnit med men när vi kom hem tog vi det rejält lugnt Emma och jag. Trötta båda två så det passade bra. Och så lyxade vi till det med en varsin smoothie till mellis. Mumma säger jag bara. Mixade jordgubbar, mango, yoghurt och ringlade lite honung över. En riktig succé hos båda två.


























Och sen har jag äntligen fått till det där med ärmarna på koftan som egentligen skulle varit till Emma. Det tog minst sagt sin lilla tid att repa upp resåren men själva förlängningen gick desto snabbare. Så i dag blev den då äntligen färdig och satt som en smäck. Nu ska bara knappar och band till insidorna införskaffas och sen är den helt klar!


Måste erkänna att det är lite komiskt att koftan är stickad efter storlek till en 8-åring och att den passar mig. Har nog inte lyckats helt med stickfastheten :). 

Nu ska här njutas av tre hela lediga dagar tillsammans. Härligt och gött ska det bli :).

Ha en fin valborg!

1 kommentar:

  1. Jättefin👍🏻ser att du skaffat en riktigt bra kamera!!😊kram

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!