header

header

27 mars 2015

"Nu blir mitt liv inte bättre än så här".

Vissa dagar bara går utan att man egentligen gör något. Eller när man tänker efter har man ju gjort saker fast det inte känns så :).

Min fredag har varit soft men ändå har jag fått saker gjorda helt utan att stressa!! Så himla gött!! Det är inte ofta det händer men emellanåt så gör det det. Körde av golven och ut med mattorna i morse - det blev veckans städning och det fick duga.

När Emma skjutsats till skolan så var det ju det där med träningen. Hade tänkt ett löppass men vädret - spöregn och + 2 grader - nja, jag ville inte så det blev ett spinningpass i stället. Ett riktigt tungt pass där jag emellanåt trodde jag skulle trilla av cykeln - rejält jobbigt men ändå en sån där skön känsla som man får när man tar i ordentligt.

Efter jag tränat har jag mest myst runt. Läst lite, stickat på min kofta, småfixat här hemma, varit till köpcentret och bara strosat runt. När Emma och M var på veckans ridning passade jag på att köra ett yoga-pass här hemma. OMG det var tur att jag var ensam kan jag säga. Vill inte ens tänka på hur roligt det såg ut när jag prövade på den ena övningen efter den andra. Kan ju lugnt konstatera att det här behöver jag göra mera av :).

Nu har vi parkerat i soffan och inväntar Let´s dance. Mätta och belåtna efter älgfärsbiffar med lingonsylt och potatismos. Emmas kommentar när hon satt vid matbordet: "Nu blir mitt liv inte bättre än så här!" Det måste ju vara ett bra betyg om något :).  Och efterrätt har vi tryckt i oss också så klart: jordgubbar, grädde och vaniljglass. Mums!!

I morgon hoppas jag på finväder så man vill ut och få lite frisk luft igen. Och så kliar det aningens i avtryckarfingret också. Ja en tur med kameran är jag riktigt sugen på.

En bild från en tidig morgon i höstas. Funderar starkt på att arrangera en fotografering. 

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!