header

header

5 mars 2015

Kommer nog inte prova det igen.

För ett tag sen införskaffades ett par exfolierande sockor för att ge supermjuka fötter. Dessa har dock glömts bort men i helgen kom jag i håg dem och var naturligtvis tvungen att prova. Kändes aningen mysko att traska runt här inne i plastsockor måste jag erkänna och det var inte helt bekvämt. Men jag härdade ut.

Resultatet skulle börja infinna sig ungefär tre dagar efter behandlingen och fortsätta några dagar till. Tänker verkligen inte gå in på detaljer - för detta var verkligen inte något jag tyckte var trevligt - men jag måste säga att stämde. Vad som inte nämndes var att det skulle klia så in i bomben. Det borde man kanske ha räknat ut men det hade jag totalt missat. Men det är som det sägs: den som vill vara fin får lida pin. Jag hoppas verkligen att jag kommer få supermjuka fötter för det här kommer jag nog inte prova igen.

Minusgrader på nätterna och plusgrader på dagarna. Ja, nu kan man väl inte förneka att vårvintern verkligen är här på riktigt. Är inte helt nöjd med att gräsmattorna är framme och att det är brunt och fult ute. Då är det tur att det fortfarande går alldeles utmärkt att åka skidor och det var precis vad jag gjorde i dag efter jobbet.


Och man kan inte annat än känna sig lycklig när man är där ute i spåret. När solen bara strålar och värmer. När himlen är så där klarblå och fin. När skidorna glider lätt och kroppen känns hyfsat pigg. Dessa dagar är det extra lätt att vara glad över livet.

Nu blir det till att sticka några varv på min tröja. Jo då, jag har inte gett upp ännu och det börjar sakta men säkert närma sig slutet.....

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!